Etiketler

Daha fazla göster

Orhan Kemal - Baba Evi - Kitap Özeti

Orhan Kemal - Baba Evi - Kitap Özeti
"KÜÇÜK ADAM"ı Adana kahvelerinden birinde tanıdım, tesadüfen.Sakallı yüzünü avuçları içine almış, düşünüyordu. Açık mavi gözleri, kıvırcık sarı saçları vardı. Birbirimizi uzun uzun gözden geçirdikten sonra, yanıma geldi. Beni birisine benzettiğini söyledi. Maksadının konuşma kapısını açmak olduğunu anlıyordum.
Derhal ahbap olduk.
Bana hayat macerasını çok sonra, ısrarlarım üzerine, uzun uzun anlattı. Bunları yazmasını söyledim, güldü. " Sen yaz istersen dedi". Çoşarak anlattığı şeylerden tuttuğum notlar bir haylidir. Bir ciltten sonra ihtimal ikinci, üçüncü, dördüncü ciltler meydana gelecek...
O şimdi nerede mi?
Kim bilir ? "KÜÇÜK  ADAM"lara mahsus çileli bir hayatı sürerek, belki İzmir'de belki İstanbul'da, belki de Van'da ?



Orhan kemal imzası 1949'da Baba Eviyle edebiyat dünyamıza birdenbire yeni bir soluk getirmiş ve dengeli bir gerçekçiliğin güzel örneğini vermiştir. Orhan Kemal, Baba Evinde küçük insanların serüvenini değişik bir ortamda kendi yaşamsal öyküsü ile birlikte çoğunlukla yokluk içinde aile baskısı ile yüklü olarak geçen çocukluk ve gençlik yıllarını anlatıyor.


Kaynak : Orhan kemal- Baba Evi
Sizlere bu kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum

Yorumlar