Salı, Ağustos 09, 2011

Salı, Ağustos 09, 2011 Posted by kırmızı kirmizi No comments Posted in , , ,
Posted by kırmızı kirmizi on Salı, Ağustos 09, 2011 with No comments | Categories: , , ,
ÖRÜMCEK İLE BAŞLAYAN HAYVAN SEVGİSİ...

Oldum olası hayvanlara karşı bir hassasiyetim olmuştur ama böcek, akrep, örümcek gibi hayvanlardan korkardım... 

Bundan 10 yıl önce gittiğim; annemin doğum yeri olan Bartın'ın Karaman Köyü'nde başıma gelen olaydan sonra bakış açım çok daha farklılaştı. 

Dedemin kardeşi, yani Ramazan Amcam'ın bağ evinde otururken, aile bireyleri toplanmış muhabbet ediyorduk ki, kitaplığın önünde duran örümcek gözüme çarptı. Büyük ve siyah bir örümcekti. Sakın tarantula sanmayın onun kadarda büyük değildi ama büyük bir örümcekti işte.

Hemen Ramazan Amcam'ı uyardım, örümceği öldürmesi için! Sonuçta zehirli olabilirdi. Yalnız amcamın tepkisi beni şaşırttı. Ona göre o benden, ben ondan korkuyordum. Ben ondan korkmaz isem o alıp başını gidermiş, ilginç!

örümcek türleri,örümcek çeşitleri,örümcek ilaçlama
Ama örümcek sanki benim inadıma bir sağa bir sola gidip aynı yerde bir müddet takılıp dikkatimi çekmeye çalışıyordu. Sonra ben amcama ısrar ettim, örümceği öldürmesi için. Oda ısrarıma dayanamadı ve oturduğu koltuktan kalkıp eline bir gazete aldı. Örümceğin yanına gidip onu nazikçe gazetenin üstünden balkona götürdü ve yeşilliklere attı. Burada dikkat edilmesi gereken şey, onu öldürmedi. Ben olsaydım o zamanlar, kesinlikle öldürürdüm. 

Bu olay beni çok etkiledi ve ben o günden sonra sivri sinek harici hiçbir hayvana zarar vermedim ve onlardan korkmamayı öğrendim. Ne fare, ne kakalak, ne örümcek, ne yılan, ne akrep vs...

Bu durum hayvanlara olan sevgi açımı çok farklılaştırdı. Artık yolda yürürken köpek, kedi yada gördüğüm herhangi bir hayvana selam vermeye başladığımı fark ettim. 

Geçen yaz başıma gelen, yine bir örümcekle olan diyaloğum, gerçekten de beni şaşırttı. Amcamın ne demek istediğini daha iyi anladım. 

Düğün vesilesiyle gittiğim bir akraba evinde, lavaboda yüzümü yıkarken tavandan inen ve kesinlikle zehirli olduğunu düşündüğüm kan kırmızısı bir örümcek ile yaptığım anlaşma çok enteresandı.

Örümceğe; geldiği kovuğa geri dönmesini, benim yerimde başkası olsa, ya bağırıp çağıracağını yada kendisini öldüreceğini söyledim ve son olarak da benim ona kesinlikle bir zararımın olmayacağını çok sakin bir ses tonuyla anlattım.

Çok enteresan, beni anlamış gibi geldiği kovuğa tıpış tıpış geri döndü. O günden sonra buna benzer çok olay başıma geldi ve ben hiçbir hayvan tarafından zarar görmedim ki en vahşisinden bile. 

Hayvanlar kesinlikle kendisine zarar verebilecek potansiyelde olan insanları ve korku hissini hemen algılarmış! Eğer sizde onlara sakin duygular ile yaklaşırsanız, eminim ki onlarında size olan yaklaşımı, sizin tavrınıza eş değer olacaktır. Eğer onlar ile yaşamayı öğrenirsek, hayvan katliamlarını ve hayvan saldırılarını belki 'Dur' diye biliriz. Bülent Ortaçgil'in şarkısında dediği gibi 'Olamaz mı? Olabilir!'
-KIRMIZI-



BİR KAP SU, düşündüren hikayeler, düşündüren yazılar, güzel hikaye, güzel paylaşımlar, hayvan sevgisi, kırmızı, köşe yazısı, PAYLAŞ, PSİKOLOJİK YAZILAR, ÖRÜMCEK, 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim